21 Μαΐ Γιατί η αντικατάσταση του γυαλιού με ακρυλικό είναι ο δρόμος μπροστά!
Από το 30 π.Χ. χρησιμοποιούμε το γυαλί ως το κύριο υλικό για τα παράθυρα και τα τζάμια, αλλά όλο και περισσότερο οι άνθρωποι αλλάζουν από γυαλί σε πλαστικό – όχι μόνο για παράθυρα, αλλά και για πολλές άλλες χρήσεις. Τα πλαστικά μπορούν να είναι τόσο αποτελεσματικά, αν όχι ανώτερα από το γυαλί για διάφορες εφαρμογές.
ΓΥΑΛΙΝΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΟΥΝ ΜΕ ΠΛΑΣΤΙΚΑ
- Οι φακοί και τα γυαλιά είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα όπου η σκληρότητα και οι ανθεκτικότητα του πλαστικού το κάνει να υπερτερεί σε σχέση με το γυαλί, το οποίο μπορεί να σπάσει πιο εύκολα και να γίνει επικίνδυνο για τον χρήστη
- Το πλαστικό είναι αδιάβροχο και εύκολο να διατηρείται καθαρό, και χρησιμοποιείται συνήθως για πόρτες ντους και διαχωριστικά μπάνιου. Για αυτές τις εφαρμογές, η ασφάλεια του πλαστικού σε σχέση με το γυαλί είναι ευεργετική, καθώς θα συγκρατήσει τα χτυπήματα και θα αντέξει στο πέρασμα του χρόνου
- Οι γυάλινες φιάλες και τα δοχεία σπάνε εύκολα, καθώς είναι πιο ολισθηρά από το πλαστικό, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο θραύσεων. Τα πλαστικά δοχεία είναι ελαφρύτερα και δεν θα σπάσουν αν πέσουν. Τα πλαστικά επίσης απορροφούν οσμές από τα τρόφιμα.
- Οι ακρυλικοί καθρέφτες είναι μια ολοένα συχνότερη εναλλακτική λύση στο γυαλί, ιδιαίτερα στις σχολές χορού και τα γυμναστήρια. Είναι ασφαλέστερο, μπορεί να κοπεί σε οποιοδήποτε σχήμα και δεν θα καταστραφεί τόσο εύκολα, ενώ παράλληλα παρέχει την ίδια καθαρή ανάκλαση
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΟΤΗΤΑ
Το πλαστικό μπορεί να ανακυκλωθεί σε πολλά και διαφορετικά προϊόντα για καθημερινή χρήση. Τα πλαστικά δεν είναι μόνο επαναχρησιμοποιήσιμα και ανακυκλώσιμα, αλλά συχνά κατασκευάζονται με τρόπο πιο υπεύθυνο για το περιβάλλον. Το ποσοστό γυαλιού που ανακυκλώνεται κάθε χρόνο έχει μειωθεί, ενώ η ανακύκλωση πλαστικών αντικειμένων αυξάνεται.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Σε αντίθεση με το γυαλί, το πλαστικό μπορεί να αντέξει την κρούση χωρίς να παρουσιάσει οποιαδήποτε σημάδια ζημιάς. Έχοντας 17 φορές τη δύναμη του παραδοσιακού γυαλιού, απαιτούνται πολύ πιο μεγάλες δυνάμεις για να καταστρέψουν τα πλαστικά φύλλα από πλεξιγκλάς, καθιστώντας το καλύτερο υλικό σε τομείς όπου η αντοχή είναι απαραίτητη.
Όταν το γυαλί σπάσει, γίνεται κίνδυνος για την υγεία και την ασφάλεια σε οποιονδήποτε είναι κοντά. Ενώ είναι δυνατό να σπάσει το πλαστικό με αρκετή δύναμη, δεν θα θρυμματιστεί. Αυτό το καθιστά πιο κατάλληλο για εφαρμογές όπου η ασφάλεια είναι σημαντική, όπως παιδικές χαρές, φραγμοί ασφαλείας και περιφράξεις ασφαλείας σε αθλητικές εκδηλώσεις.
ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΓΥΑΛΙ ΜΕ ΑΚΡΥΛΙΚΟ
Το ακρυλικό πλαστικό διατηρεί την οπτική διαύγεια του και δεν κιτρινίζει με την πάροδο του χρόνου και δεν φαίνεται γαλακτερό, όπως οι παχύτεροι υαλοπίνακες, διατηρώντας τη διαφάνεια του πολύ περισσότερο από το γυαλί. Αυτό είναι ιδιαιτέρως σημαντικό όταν χρησιμοποιείται σε παράθυρα, θερμοκήπια, φεγγίτες ή βιτρίνες, καθώς διατηρούν την εμφάνιση τους και είναι ανθεκτικό στην υπεριώδη ακτινοβολία μακροπρόθεσμα.
Η καθαρότητα του ακρυλικού είναι στην πραγματικότητα ανώτερη από το γυαλί με περίπου το 80% του φωτός να διέρχεται από ένα φύλλο συνηθισμένου γυαλιού σε σύγκριση με το 92% που διέρχεται από το ακρυλικό. Το πλαστικό είναι συνήθως το υλικό επιλογής για τα παράθυρα και τις καταπακτές των σκαφών ή για τα μικρά παράθυρα στα σπίτια, όπου το μέγεθος είναι περιορισμένο και είναι σημαντικό για όσο το δυνατόν περισσότερο φυσικό φως να περάσει
Το ακρυλικό είναι 20% πιο αποτελεσματικό από τα τυποποιημένα γυάλινα τζάμια για τη μείωση της ροής της θερμοκρασίας, οπότε ο δροσερός ή ζεστός αέρας έξω δεν μπορεί να διεισδύσει τόσο εύκολα όσο μπορεί μέσα από τα παραδοσιακά γυάλινα παράθυρα. Aυτό βοηθά ώστε να είναι πιο καλό μονωτικό υλικό στα σπίτια, μειώνοντας το κόστος θέρμανσης και διατηρώντας μια άνετη θερμοκρασία.
Το πλαστικό είναι πάνω από 10 φορές ισχυρότερο από το γυαλί, 50% ελαφρύτερο και δεν θρυμματίζεται, καθιστώντας πολύ πιο εύκολο και ασφαλέστερο στο χειρισμό του. Ένας τομέας όπου αυτό ωφελεί είναι τα παράθυρα και οι οθόνες στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπου η εξοικονόμηση βάρους είναι ένα πλεονέκτημα, τόσο για την περιβαλλοντική αποδοτικότητα καυσίμου όσο και οικονομικά.